Youth of today

Igår så vann modern 50 kr på lotto och tog beslutet att pengarna skulle skänkas till behövande behöriga, det vill säga mig. Så vi travade bort till Maxi och lämnade in lotten. I kassan står det en ung blond tjej med rosett i håret.

- Är det din lott? frågor hon mig

- Nä. Det är hennes (nickar mot mamma) men jag ska ha pengarna svarar jag

- Okej, så det är din då frågar hon mamma

Mamma bekräftar att lotten är, indeed, hennes.

- Okej, då behöver jag inte be om legg

- Är det åldergräns på lottospel? frågar mamma förbluffat

- Ja, de under arton får inte spela.

Jag bara tittade på mamma häpet. Häpen dels för åldersgränsgrejen. Jag menar på lotto?!
men det roligaste var att tjejen, som troligtvis var yngre än jag, trodde att jag var en tonåring:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0