Chillin` Killin`

Har precis gjort stan (nässjö) med syrran och hennes kille. Vi åt på en pizzeria när en kvinna +50 klev in och högt frågade vad de hade att erbjuda där. Sedan pratade hon om hur gullig den lilla restaurangen var och hur hon skulle rekomendera sina väninnor. Vi som satt där lyssnade fascinerat och glömde helt bort att äta. När hon gick ut igen så började alla skratta. Inte skadeglatt eller elakt. Snarare oh-my-god-skratt.

När jag kom tillbaka till skolan så satt jag och frågade ut en kille om hans sömnvanor. Jag vet inte riktigt varför, men jag är riktigt nyfiken.

Å! Och så ska vi i klassen starta en skoltidning. Och jag har fått jobbet som grävande journalist. Nu ska alla smutsiga hemligheter ut i dagens ljus. Oh yeah!


Kommentarer
Postat av: Linalajnen

Jag blir så deprimerad av den här reklamen.



Som svar på din fråga: fatalistisk betyder att man tror att allt är förutbestämt, man tror på ödet. Oftast i negativ bemärkelse och det är ju inte så konstigt - vad är det för kul med att inte kunna bestämma själv om någonting? Du skulle be om en föreläsning av Frank, som har forskat just på den fria viljan. Riktigt intressant.

2010-08-24 @ 21:02:09
URL: http://prastlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0