Dessa förbannade ögon

Idag så var jag på synundersökning i Eslöv. Min kära syster och hennes fästman var med (de betalade för det roliga). Jag har inte varit på synundersökning sedan 2001 och var lite smått nervös. Dessutom är jag rädd för optiker, vet inte varför men jag kanske blev mördad av en sådan i mitt förra liv.

I alla fall så visade det sig att synen är åt helvete, att mina ögon är helt otränade och att jag är en total idiot som inte sökt hjälp tidigare. Denna utskällning fick mig att gå till torget och köpa kulglass (blåbär och knäck). Jag skulle nog ändå köpa glass utan en utskällning men ibland behöver man orsaker.

Min syster har bakat bröd hela kvällen så mina ögon gråter av vitlöksoset (tål inte lök så bra) så jag var tvungen att gå en runda med hunden. Men när jag tittade upp i den vackra stjärnklara himlen så jag en drake! Nåja, det kan likaväl varit ett flygplan eller ett moln.

Gott natt, people!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0