Vad gör ungdomarna under dagen?

Igår läste jag på text-TV att det finns 90 000 ungdomar i Sverige som står utanför samhället. Alltså som inte har något arbete eller går i skola. Jag är en av dom. Jag har inget arbete för att det inte finns något, jag söker varje dag men får avslag efter avslag. Jag blir praktiskt taget utskälld av äldre släktingar för att jag inte har något jobb. Jag ska börja komvux i januari för att åtminstonde komma någonstans. OCH - jag har inga pengar. De pengarna jag har får jag av familjen när de tycker synd om mig. Det är för jävligt att det ska vara så och jag känner mig så förbannad och lurad, är det här verkligen den bästa tiden i vårat liv?

Men frågan är: Vad gör vi under dagen?
Det här gör vi

*Tittar på TV

*Läser tidningar och böcker

*Lyssnar på musik

*Är ute på internät

*Pratar i telefon

*Glor in i väggen

*Sover

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0