En flämtande hamster

Inatt drömde jag en mycket märklig dröm, när jag vaknade så skrev jag genast ner den, kan vara bra underlag till en novell nån gång. Jag måste ochså berätta hur jag vaknade, jag vaknade genomsvett. Grejen hör till att jag sover med två täcken och en filt plus en vinter-pyamas..av någon anledning går kroppstemperaturen ner på folk när man ska sova och jag är en sådan som är absolut säker på att jag ska frysa ihjäl på nätterna...men någon gång mellan tre och elva så hade den varma härliga januari-solen letat sig upp på himlen och spred sina varma varma strålar rakt igenom mitt fönster...plötsligt förstår jag precis hur den där hamstern mådde som vi satte vid fönstret för många år sedan för att den skulle få lite sol på sig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0