Kina

Vilken härlig OS-invigning! Jag tror att det slog Australien 2000 (som var imponerande). Och javisst, det fanns lite falskhet över det men bortser man från förtrycket av kinesiska folket och rivningar av historiska byggnader så var det en intressant upplevelse. Jag älskar när facklan tänds, rysningar!
Var i skåne och besökte en av mina favoritstäder - LUND!
Åt jättegod glass på Pers Tutti, jag rekomenderar den glassbaren starkt! Sedan köpte jag en rosa megapenna och japanska ätpinnar i en affär som jag glömt namnet på. Överallt i staden så var det tecken på OS, kina var överallt! Så för att ta ut udden lite så gick vi på kinautställning på Kulturen. Det var många spännande saker där, en gång i tiden så verkligen älskade jag kina, jag lärde mig mandarin och en massa sådant. tyvärr så är det bortglömt, det enda som fastnat är wo ai ni och det kan ju vara bra att komma ihåg för framtida behov :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0