Bond. Jane Bond.

De nio månaderna jag bodde i Kalmar hände inte så där jättemycket. Inte egentligen. Jo, jag skar bort halva fingret...jag inledde en romans...jag satte nästan eld på huset...och när jag bodde i Skåne förra året så hände det verkligen ingenting! Men när jag bor i pyttestaden Vetlanda då minsann!

Så här är det. mamma och linus var inne på en bokhandel och jag och saga väntade i bilen. då kommer det en man 50+ som öppnar bildörren och sätter sig i bilen! Jag har aldrig sett karlen förut. saga protesterade förstås, hon är ju endå vakthund och jag lutade mig fram och sa "nu har du nog kommit fel". Gubben rodnade lite grann och gick ut ur bilen. Det var nog pinsamt för honom men bara roligt för mig.
Sen dog det inte mer än en minut så upptäcker jag att det går en mystisk man på gatan vid bilen. Precis när en person tagit ut pengar på bankomaten så var han framme och gjorde något. sedan började han vanka fram och tillbaka. då kom det en annan karl som var klädd som om han skulle se ut som en tonåring (det gjorde han inte). de pratade ett tag och sedan gick tonårs-gubben fram till bankomaten och gjorde något och försvann. då halade jag fram min mobil och tog en bild, jag kände mig precis som jane bond. när linus och mamma kom ut igen så berättade jag för dom om händelsen. linus som är den som ser bäst upptäckte att han hade ett id-kort på skjortan. han måste ju vara någon civilklädd lag-någonting...i VETLANDA! världen håller verkligen på att bli galen...

Mamma köpte en crosstrainer igår och den är så rolig! jag älskar verkligen crosstrainers! In fact så ska jag hoppa upp på den nu så - bye bye lover!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0