Världen lider - vad gör vi?

Ibland kan jag tänka att om vi nu ska gå efter de flesta skapelseberättelser så sattes vi på jorden för att väna och ta hand om allt och alla på den, men vad gör vi? Vi skövlar skogar, vi plågar djur, vi dödar varandra. Varför? För att leva ett bekvämt liv...schysst, verkligen..not
en av de värsta sakerna jag har sett i mitt liv var när en pojke i byn jag växte upp i, dränkte en kattunge i en vattentunna...det är lika hemskt som att rycka dän vingarna på flugor eller att flå djur levande...
jag läste nima daryamadjs krönika i aftonbladet om hur de i kina flår pälsdjuren levande, och det är inte så att de dör i första taget, de lever även när de inte har någon hud kvar...
jag råkar tycka att nima daryamadj skriver fantastiskt bra och vad det än handlar om blir jag alltid berörd på något sätt...därför kunde jag inte låta bli att skriva ett litet "fan-mail" till honom, jag hade inte en tanke på att få något tillbaka men minsann:

Stort tack för ditt stöd! Många bäckar små... :) Det är över 200 dagar kvar till OS i Kina den 8 aug. Tills dess ska vi nog lyckas nå ett resultat. 
mvh/Nima Daryamadj

jag blev riktigt glad och kollade in länkarna som han tagit med...vad ser jag då på hans blogg...:

Denna gjorde mig fan rörd. Lätt ett av de finaste mejl jag fått: :)

Hanna: Jag tycker du är fantastisk på att skriva, jag vet inte hur många gånger jag har suttit vid köksbordet efter en lång dag och antingen gråtit eller skrattat åt just din sida. Tack vare dig har jag fått upp ögonen på många problem som finns i världen, men också fått hoppet om att det går att ändra. Så tack för alla fantastiska inlägg och sluta för guds skull inte att skriva!


Gissa om jag kommer leva på det här ett tag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0