Mitt hår - Mitt Waterloo

Hejsan Svejsan!

Jag vaknade vid fem imorse och var klarvaken, inte lönt alls att gå och lägga sig igen...så jag gick och duschade och efter det gick jag ut och gick...och passade på att boka tvättid...när jag kom tillbaka var det dags för frukost...gott!

Hur mycket ska man egentligen ägna sig åt sig själv på morgonen? Ni vet, när man gör i ordning sig...jag ska berätta hur min morgonritual ser ut:

08.10: smörjer in ansiktet i fuktighetskräm
08.12: kämpar med ögonpennan, suddar ut, gör om, suddar ut, gör om..
08.17: ögonskugga och mascara, lyckas alltid peta till spegeln med mascaran (så det är svarta märken över hela spegeln vid det här laget)
08.20: spreja på balsamspray i håret, tar ett djupt andetag och börjar borsta håret...borsten fastnar, jag svär, rycker den borsten och sliter av en handfull hår, börjar borsta igen med sammanbitna läppar
08.24: slänger längtansfyllda blickar mot saxen
08.28: blir stressad av emelie vid dörren
08.31: slänger iväg borsten och förbannar livets orättvisa dna-gener

En dag när jag är rik ska jag ha en egen frisörska som ska vara au jour dygnet runt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0